اطلاعات ديواره های آذربايجان

مقدمه
پیشگفتار
سنگهای کوتاه آرپادره سی ( بولدرینگ )
سنگهای کوتاه و دیواره ایلان اوچان
منطقه قلب اَزن
منطقه کهلیک بلاغی ( آجی چای )
اُردک لو
سنگهای یامچی
دیواره خواجه مرجان
دیواره اسکندر
دیواره گشایش
دیواره سیسان
دیوارة قعله جُوشین
دیواره قیز قلعه سی ( قلعه دختر )
منطقه سنگنوردی در بند آذرشهر
دیواره شیر امین
دیواره قلعه بابک
دیواره زنوز
توربین ( دوربین )
دیواره یکان
دیواره قره قوش
دیواره طرزم
منطقه سنگنوردی دربند سراب
منابع و مأخذ مورد استفاده در تحقیق


مقدمه

وقتی سخنی از کوه به میان می آید ، چه چیزی در ذهنتان نقش می بندد؟
طرح و اجرای یک صعود ناب؟ برنامه موفقی که داشتید؟ انبوهی از برف ؟ یک دیواره عظیم سنگی؟ شخصیتهای بزرگ کوهنوردی؟ و یا ...
 شاید هم کلمه کوهنوردی را این طور معنی می کنید و می گویید « کوهنوردی عملی است آگاهانه با وسایل و تجهیزات خاص خودش برای دسترسی به سختی ها و موانع جهت رسیدن به قله » و یا تعاریف دیگر.
همه می دانیم که بین " کوهستان و کوهنورد " یا  " دیواره و سنگنورد " جدایی نیست ، اما چه چیزی اینها را به هم پیوند می دهد؟ آیا تلاش سنگنورد ، به خاطر ارضای نیازهای اوست؟ آیا علت تلاش سنگنورد ، دستیابی به دانستهای بیشتر و حس ماجراجویی است؟
شاید هم در ذهن شما جواب این باشد « سنکنورد موجودی است که برای ارضای حس ناخودآگاه اش دست به سعی و تلاش برای صعود به دیواره ها از مسیرهای بسیار سخت می زند ».
حال شما می توانید این حس ناخودآگاه را حماقت ، بلند پروازی ، دیوانگی و یا دیگر مضامین بگویید .
همه این جوابها درست است ، شاید هم مهمترین لذت در کوهستان بودن است ، زندگی و بودن در کوهستان در سخترین شرایط و در کنار کسانی که دوست شما هستند بسیار لذت بخش است، همه متفق القولیم که کوهنورد ذاتاً دارای پشتکار است و نیازهای بی شماری دارد ، عشق رفتن به کوهستان همیشه در وجودش شعله ور است و ...
اما اینها خودشان سرچشمه نیستند ، سرچشمه اصلی ، فطرت پاک ، خود انسان است یعنی همان چیزی که می تواند در لبخند یک سنگنورد موفق و در شادی یک کوهنورد آگاه و در اشک شوق کسانی که در اوج قله برای فتحشان و به یاد دوستانشان می ریزند و در مسیر حقیقی کوه و کوهستان گام بر می دارند ، دید ، یعنی در اشکها و لبخندهایی که به دور از هر گونه ریا ، ناپاکی و ناآگاهی است ، مهمتر از همه آنکه چون آب این سرچشمه زلال است  و شفاف، در آن می توان همه چیز را دید، به همین دلیل در مسیر پویندگان این راه هرگز شکست راهی ندارد ، پس چه زیباست دنیای سنگ و چه انسان های والایی هستند روندگان و صعودکنندگان حقیقی دیواره ها .
خلاصه همان طوری که مطلع هستید با توجه به کمبود منبع اطلاعاتی در مورد ورزش کوهنوردی و محدود بودن گزارشهای مستند در مورد صعودها و بازگشایی مسیرهای دیواره های آذربایجان شرقی ، تلاش شده است با صداقت و امانت دارای در گفته ها و گزارش های موجود تمامی دیواره ها و مسیرهای موجود در آن ( بازکنندگان مسیر ) به طور اجمال بیان شود .
نکته ای که در آن شک نیست ناقص بودن این اطلاعات و تاریخچة می باشد که امید است تمامی کوهنوردان خصوصاً سنگنوردان تحصیل کرده در سراسر میهن عزیزمان در صورت داشتن اطلاعات درباره دیواره های آذربایجان شرقی و کسانی که مسیرهای در این دیواره ها باز گشایی نموده اند ، ما را یاری نموده و با راهنمایی و ارسال گزارشهای خود در تکمیل این پایان نامه سهیم باشند .
 







     
ابتدای صفحه
      
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com