در آستانه «روز جهانی کوهستان»

 

همه ساله فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ضمن گرامیداشت روز 11 دسامبر به عنوان روز جهانی کوهستان توجه مردم دنیا را به یکی از مهمترین منابع طبیعی جهان یعنی کوهستانها جلب می نماید. فائو معتقد است: ...
 
ترویج محصولات کوهستانی  و جهانی شدن آنها این فرصت را به تولید کنندگان کوهستانی می­دهد که محصولاتی مانند قهوه، کاکائو، عسل، گیاهان دارویی، ادویه و ترشی جات و صنایع دستی را با کیفیت بالاتر در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی عرضه کنند. هرچند کشاورزی کوهستانی نمی­تواند با حجم و ارزش مالی کشاورزی در دشت رقابت کند ولی میتواند بر روی محصولات با ارزش و با کیفیت برای تقویت اقتصاد محلی تمرکز داشته باشد.
 
خدمات گردشگری مرتبط از قبیل اسکی، کوهنوردی، تورهای فرهنگی و پیاده روی، به بازدید کنندگان اجازه کشف تنوع زیستی منحصر به فرد کوهستان ها را داده و همچنین برخی از این خدمات توسط جوامع کوهستانی ارائه می­گردد. مدیریت پایدار گردشگری می­تواند فرصتی را برای توسعه مناطق کوهستانی فراهم نماید.
 
از آنجا که روز بین المللی کوهستان (2015) مناسبتی برای برجسته کردن نقش جوامع کوهستانی در حفاظت از تنوع زیستی با تولید انواع گوناگون محصولات و ارائه خدمات و کالاهای حیاتی برای همه ما است، برکلیه هیاتها، گروهها و باشگاهها لازم است تا ضمن گرامیداشت این روز جهانی در حفظ و صیانت از محیط کوهستان کوشا باشند.
 
اطلاعات بیشتر در سایت سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی:
 
http://www.fao.org/forestry/internationalmountainday/en
 
تهیه و تنظیم: «امین معین»  دبیرکارگروه حفظ محیط زیست کوهستان فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی
 

1394-08-27    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com