گودرزی:درصدد توسعه سنگنوردی هستیم/اسکولاریس: ایران می‌تواند مرجع باشد

 به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، وزیر ورزش و جوانان  ظهر دیروز ضمن خیر مقدم به "مارکو اسکولاریس" رییس فدراسیون جهانی سنگنوردی بر همکاری های مشترک به منظور توسعه رشته سنگنوردی  تاکید کرد.  وی افزود: ایران جزء کشورهایی است که قله های مرتفع و مهمی دارد و ما بسیار علاقمند هستیم تا از این منابع طبیعی درمسیر رشد ورزش کوهنوردی و صخره نوردی  بهره بگیریم  ...
 
وزیر ورزش  و جوانان در این نشست حمایت های مجامع بین المللی در توسعه رشته های ورزشی را بسیارمهم دانست.
 
وی در ادامه به امکانات ایران در برگزاری مجامع و رویدادهای ورزشی در رشته سنگنوردی و کوهنوردی اشاره کرد و گفت : ما امکانات لازم را برای میزبان برخی رویدادها و نشست های مهم  بین المللی داریم .
 
گودرزی:درصدد توسعه سنگنوردی هستیم/اسکولاریس: ایران می‌تواند مرجع باشد

دکتر گودرزی با بیان این موضوع که می توان برخی از رشته های زیر مجموعه ی این فدراسیون را به عنوان رشته ی المپیکی به IOCمعرفی کرد اظهار داشت:  ایران آمادگی دارد در این خصوص همکاری های  لازم را داشته باشد .
 
وزیر ورزش و جوانان از رییس فدراسیون جهانی سنگنوردی خواست تا نسبت به ایران نگاهی دقیق فارغ از تبلیغات منفی علیه ایران داشته باشد .
 
در ادامه "مارکو اسکولاریس" رییس فدراسیون جهانی سنگنوردی که ملیت ایتالیایی دارد با بیان اینکه به هیچ عنوان به این تبلیغات اهمیت نمی دهم، اظهار داشت : من همیشه به دنبال حقایق هستم و بسیار خوشحالم که مقوله " ورزش"  و "جوانان" در کنار هم قرار دارند و فردی  فرهیخته، مسوولیت  این وزارتخانه را برعهده دارد .
 
او از فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی  ایران به عنوان یکی از فعال ترین فدراسیون ها درغرب آسیا نام برد و افزود : امیدوارم ایران به عنوان مرجع در کل منطقه معرفی شود .
 
رییس فدراسیون جهانی سنگنوردی در ادامه به رویدادهایی که مقرر شده در  ایران برگزار شود اشار کرد وگفت : امیدواریم ایران بتواند برای برگزاری پیکارهای بین المللی شرایط مطلوب را مهیا کند .
 
او در ادامه با بیان اینکه رویدادهای مهم ورزشی در ایران را پیگیری می کند  اظهارداشت: ایران میزبانی های بسیار خوبی داشته و دارد و امیدوارم درآینده شاهد برگزاری مسابقاتی در رشته های سنگنوردی در ایران باشیم .
 
 "مارکو اسکولاریس" پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان ایران در خصوص المپیکی شدن رشته های زیر مجموعه فدراسیون کوهنوردی را قابل تقدیر دانست و افزود : قطعا از حمایت های شما بهره خواهیم گرفت .
 
او مشترکات فرهنگی ایران و ایتالیا و ارتباطات دو ملت را مورد توجه  قرار داد و گفت: امیدوارم  در فرصت بهتری بتوانم از شهرهای ایران دیدن کنم .  
 



@tabrizmount

1394-12-02    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com