گزارش مراسم افتتاحيه صعود سراسري قله بزقوش

در افتتاحيه اين صعود آقاي علي شامي نژاد رئيس هيئت کوهنوردی استان ضمن خيرمقدم به كوهنوردان ارجمند كه از استانها ي :  تهران – قزوين – گيلان –زنجان – آذربايجان غربي – كردستان- همدان  و آذربايجانشرقي جهت شركت در صعود منطقه شمال غرب كشور در سالن تربيت بدني سراب حضور يافته بودند دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي را تبريك گفته واينكه اين صعود بمناسبت گراميداشت اين دهه ترتيب يافته توضيحات لازم را بيان داشتند. مراسم افتتاحيه صعود سراسری قله بزقوش
رئيس هيئت کوهنوردی استان در ادامه به نامگذاري سال پيامبر اعظم (ص) اشاره كرده وتوضيح دادند كه يكي از ويژگي ها و خصيصه هاي بارز ومهم آن حضرت فرا خواندن انسان به تفكر وتعقل بود وبا استنادات وحي مي فرمود كه تفكر وتعقل در اسرار آفرينش آسمانها و زمين به انسان آگاهي و توان خاصي مي دهد و نخستين آن توجه به بيهوده نبودن خلقت وعمل بر مقتضاي وظيفه است.
تدبير وتفكر و دور انديشي از برجسته ترين صفات و ويژگيهاي رسول اعظم (ص) است كه در كار كردهاي اجتماعي آن حضرت در طول زندگي بر بركتش كاملا مشهود است.آن بزرگوار پيوسته در اندوه وتفكر بود و هرگز استراحت نداشت او پايه و قوام انسان را خرد او و ديانت را در خردمندي مي دانست.
شامي نژاد افزود: آن حضرت بهترين و مناسبترين مكان براي اين تفكر و تعقل را كوه حرا قرار داده بودو از همان دوران اوايل زندگي قبل از رسالت مأمن وخلوتگاه آن حضرت كوه حرا بوده است .مي خواهم از موضوع چنين نتيجه بگيرم كه كوهنوردي تنها ورزشي است كه انسان را به تفكر وا ميدارد .وادار ميكند انسان در خصوص نظام آفرينش و خلقت بيانديشدو در مقابل سختي ها مقاوم و با اراده باشد.همت انساني ونوع دوستي وصداقت وصميميت وتواضع او را افزايش ميدهد و عميقا به عظمت الهي و هستي پي ميبرد. او در ادامه صحبتهايش با اشاره به داستان حضرت آدم در قرآن بيان داشتند. بطوريكه در قرآن ميخوانيم حضرت آدم اول انساني برگزيده وممتاز است وسپس يك انسان عصيانگر وسرانجام عبدي نادم وپشيمان وبا توبه مجددا به درگاه الهي برمي گردد، ثابت ميكند كه منشا اصلي هدايت و گمراهي اصلاح وفساد انسان كشمكشهاي دروني آدمي است نه فشارها و شرايط دروني ودر واقع اين انسان است كه براساس تشخيص عقلي خود ميان شرايط مختلف يكي را انتخاب نموده وبر همان اساس هم عمل كندتادر نتيجه شرايط محيطي در اختيار عقل باشد نه برعكس، ومسلما كوهنوردان هم بايد بر اين قاعده عمل كنند وگرنه هر كوهنوردي كه بر اين قاعده عمل نكرده بدون شك شكست خورده است.بايد همواره دقت كنيم ومواظب باشيم مسأله خيلي ظريف وحساس است.
رئيس هيئت کوهنوردی استان در ادامه با اشاره به صف وستاد در مديريت كار ، باز كردن ميدان براي شهرستانها را امري ضروري دانسته وگفتند كه ما در اين صعود از اين تئوري استفاده كرديم وموفق هم بوده ايم. تا بدينوسيله فضا براي شهرستانها باز شده انگيزه شان بالا رفته و روحيه كاري واستعدادهايشان تقويت ميگردد.
و در آخر افزودند كه بودجه اي كه براي كوهنوردي منظور ميكنند در مقايسه با ساير ورزشها صفر است از آنجائيكه ورزش كوهنوردي هزينه بر است متاسفانه از نظر بودجه اي به اين ورزش خيلي كم توجهي ميگردد و از مسئولين در خواست كردند كه به اين ورزش نيز از جهت بودجه اي توجه كامل داشته باشند.
در ختم جلسه ضمن ابلاغ سلام سرپرست محترم فدراسيون به حضار از طرف ايشان مبني بر اينكه بلحاظ مواجه شدن چهار صعود همزمان وترافيك كاري ايشان كه نتوانسته اند در افتتاحيه اين صعود حضور يابند عذر خواهي كردند. وسپس خلاصه عملكرد هيات استان را براي حضار بيان داشتند وطي بروشور انتشار يافته، اين عملكرد در بين حضار توزيع شد.

 

مراسم افتتاحيه صعود سراسری قله بزقوش

مراسم افتتاحيه صعود سراسری قله بزقوش

 

1385-11-19    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com