مراسم با شکوه تجلیل و تقدیر از کوهنوردان تیم استان آذربایجان شرقی صعود کننده به قله پوبدا

مراسم با شکوه تجلیل و  تقدیر از کوهنوردان  تیم استان آذربایجان شرقی صعود کننده به قله پوبدا با حضور مسئولین استان و کوهنوردان و علاقمندان برگزار شد.

دکتر علیرضا منادی نماینده مردم تبریز،آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی با حضور گرم در این مراسم با شکوه بابیان سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج با تقدیروتشکر از اعضای این تیم فرمودند کار شما کوهنوردان در صعود این قله واقعا ستودنی وقابل ستایش است همانطوریکه خداوند پس از خلقت انسان فرموده فتبارک الله احسن الخالقین به علت توانمندی انسان برای انجام کارهای فوق العاده وبزرگ است و انجام کارهای ارزشمند فقط از دست انسان ساخته است .وی اضافه کرد هرچند که استان ما به لحاظ کوهستانی بودن منطقه از پتانسیل خوبی در زمینه های کوهنوردی برخوردار است اما اگر اراده پولادین شما جوانان غیور آذربایجان نباشد انجام کارهای سخت ودشوار وبزرگ امکان پذیر نخواهد بود وانتظار هم از جوانان این مرزوبوم غیر از این نیست دکتر علیرضا منادی در پایان سخنانش به ایثارگریها ورشادتهای بسیجیان عزیز واز جان گذشتگیهای شهیدان والامقام اشاره کرده وافزودند که این امنیت وآسایش که ما اکنون از آن بهره مند هستیم به برکت ان ایثارگریهاست.

مراسم با شکوه تجلیل و  تقدیر از کوهنوردان صعود کننده تیم استان آذر بایجان شرقی به قله پوبدا

نائب رئیس کمسیون بودحه مجلس شورای اسلامی اضافه نمودند عدم موفقیت در پاره ای از صحنه های ورزشی تیمهای استانی نوعا عدم وجود امکانات مالی وبودجه ای وکمبود تجهیزات کافی ولازم در رشته های ورزشی است لذابنده به عنوان نماینده مردم ونائب رئیس کمسیون بودجه مجلس بمنظورحمایت، پشتیبانی ومساعدت در حیطه وظایف کمسیون وهمچنین برای پیگیری موارد مربوط از سازمان تربیت بدنی در خدمتگذاری از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم نمود.

مراسم با شکوه تجلیل و  تقدیر از کوهنوردان صعود کننده تیم استان آذر بایجان شرقی به قله پوبدا

در ادامه علی شامی نژاد رئیس هیات کوهنوردی استان که در مراسم تجلیل از اعضای تیم اعزامی به قله پوبدا سخن میگفت با عرض تبریک هفته بسیج وسالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام(ره) افزودند: مصادف شدن این تجلیل در چنین روز فرخنده ومبارک میتواندتجلیل از ایثارعملی بزرگ درروز ایثار باشدواین حرکت بزرگ کوهنوردان آذربایجانشرقی قطع ویقین مولود تفکر بسیجی اعضای این تیم می باشد ایشان در ادامه سخنانشان اضافه کردند برای انسانهای بزرگ بن بستی وجود ندارد زیراآنها بر این باورند که یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت وکوهنوردان ما بر همین اساس در اعتلای اهداف نظام اسلامی مان از هیچ تلاشی دریغ ننموده واز پای نمی نشینند . واز انجاییکه استان اذر بایجانشرقی در رشته کوهنوردی بلحاظ داشتن شرایط اقلیمی وجغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه ووجود کوهنوردان فنی ،بااراده و سخت کوش بسترهای مناسبی برای توسعه ورشد این ورزش دارا میباشدخداوند منان را شاکریم. وبا یاری خداوند یکتا برای پیشرفت عزیزان تلاش خواهیم کرد.

مراسم با شکوه تجلیل و  تقدیر از کوهنوردان صعود کننده تیم استان آذر بایجان شرقی به قله پوبدا


شامی نژاد گفت از سال 1380 که ما فعالیتهای هیمالیا نوردی را اغاز کرده ایم تاکنون کارهای مهمی انجام شده واز ان جمله صعود قله گاشربروم2 توسط کوهنوردان شهرستان سراب وصعود قله پوبدا توسط کوهنوردان تبریزی در ماههای گذشته وصعودهای سالهای 87 و86و85 قلل لنین واوشبا وموستاق اتاو..... بیانگر پویایی کوهنوردی استان در این دهه بوده وصعود قلل گاشربروم 2 وپوبدا نقطه عطف در تاریخ کوهنوردی آذربایجانشرقی است.

رئیس هیات کوهنوردی اذربایجانشرقی اضافه کردندورزش کوهنوردی با سایر ورزشها تفاوتهایی داردواز جمله اینکه کوهنوردی ترجیح تحمل سختیهابر راحت طلبی است وانسان با ادامه دادن این ورزش تواضع وجوانمردی را در خود تقویت نموده وروحیه ایثارگری اش فزونی مییابد.وتنها ورزشی است که سکوی قهرمانی نداردومدال افتخارش آن است که بنمایندگی ملت سرافراز کشورش پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی رادر بالای مطرح ترین قلل جهانی باهتزاز در آورد.

بدنبال سخنرانیها فیلم واسلایدهایی که وسیله اعضای تیم از منطقه صعود قله پوبدا تهیه شده بود بصورت مستند برای حاضرین در سالن توسط آقای عظیم قیچی ساز سرپرست تیم صعود کننده به قله پوبدا نمایش داده شد.

مراسم با شکوه تجلیل و  تقدیر از کوهنوردان صعود کننده تیم استان آذر بایجان شرقی به قله پوبدا
 

نقطه جالب اینکه( سالن آمفی تئاتر دکتر مبین شهرداری به ظرفیت 450 نفرکه کناره هایش هم با صندلی های سیار مملو از علاقمندان کوهنوردی بودند) مستند بودن فیلم صعود به قدری توجه حاضرین را به خود جلب کرده بود که در طول نمایش فیلم که حدود 65 دقیقه بطول انجامیدحتی یکنفر نیز سالن را ترک نکرد.

و در آخر مراسم  با حضور دکتر علیرضا منادی نماینده مردم تبریز،آذرشهر واسکو در مجلس شورای اسلامی  و آقای میرزا محمدی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز و پیش کسوتان کوهنوردی و سایر مسئولین مربوطه از اعضاء تیم تجلیل و تقدیر  به عمل آمد.

مراسم با شکوه تجلیل و  تقدیر از کوهنوردان صعود کننده تیم استان آذر بایجان شرقی به قله پوبدا
 

1388-09-05    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com