گزارش گردهمائی اعضاء هیات کوهنوردی استان باحضور آقای شعاعی و جناب آقای اسبقیان

محمود شعاعی رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور در ادامه سفرهای استانی وارد استان آذربایجانشرقی و شهر تبریز شد و پس از بازدید از اقدامات انجام گرفته در جلسه تخصصی با حضور مدیر کل تربیت بدنی آذربایجانشرقی و اعضاء هیات کوهنوردی آذربایجانشرقی شرکت کرد.
 
در ابتدای این جلسه سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل تربیت آذربایجانشرقی گفت : کوهنوردی در آذربایجانشرقی سابقه طولانی و پرافتخاری دارد که فتح قله های بلند و بالای 7000 متر توسط کوهنوردان آذربایجانشرقی گواه بر این مدعاست.
وی گفت : سیاست کاری و برنامه 5 ساله هیات کوهنوردی آذربایجانشرقی در بخشهای همگانی کردن کوهنوردی در بین تمامی آحاد جامعه با توجه به کوهستانی بودن استان و هیمالیانوردی تدوین شده که برنامه از پامیر تا هیمالیا در راستای اجرای این سیاست است.
مدیر کل تربیت آذربایجانشرقی در خصوص برنامه ازپامیر تا هیمالیا گفت : اداره کل تربیت بدنی آذربایجانشرقی و هیات کوهنوردی برنامه ریزی کرده که در سالهای آتی قله های بالای 7000 متر و در نهایت قله اورست را توسط جوانان و غیورمردان کوهنوردی استان فتح نماید و در این راه قله بالای 7000 متر پوبدا توسط کوهنوردان آذربایجانشرقی فتح شد و در ادامه این حرکت عظیم قیچی ساز در قالب تیمی بین المللی راهی قله نانگاپاریات شد و این قله 8000 متری را زیر پا نهاد.
وی تصریح کرد : کسب عناوین مهم کشوری و آسیایی و حتی جهانی در سنگ نوردی و صعود از دیواره های داخل سالن یکی دیگر از سیاستهای کاری است که در نظر داریم در اولین گام تعداد دیوارهای مصنوعی داخل سالن را در استان افزایش دهیم .
در ادامه محمود شعاعی رییس فدراسیون کوهنوردی کشور گفت : فتح 14 قله بالای هشت هزار متری دنیا از اهداف فدراسیون کوهنوردی کشور بوده و در کنار این تفکر تفکر همگانی کردن کوهنوردی را در سراسر ایران اسلامی داریم.
وی در ادامه بیان داشت : کوهنوردی آذربایجانشرقی برای رسیدن به جایگاه قبلی خود حرکت و رشد خود را آغاز کرده است و در این راه در 2 سال گذشته قله های بالای 7000 متر را فتح کرده و قهرمان نامی و پرآوازه های همچون عظیم قیچی ساز را تربیت کرده که اعجوبه کوهنوردی در کشور است.
وی تصریح کرد: صخره نوردی داخل سالن ایران موفقیت های خوبی را در جهان و اسیا کسب کرده که نمونه بارز آن کسب مقام چهارم جهان در رشته سرعت بود و آذربایجان شرقی در سالهای نه چندان دور قهرمانان خوبی را عرضه کرده ولی با رکورد زیادی روبرو شده است که نیاز است اهمیت بیشتری به ان داده شود.

 





 

1389-09-09    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com