تکذیب نجات کوهنوردان گروه کوهنوردی کبریت سازی در تاریخ 17-10-89 توسط امداد و نجات کوهستان هلال احمر

سرپرست گروه کوهنوردی کبریت سازی آقای داورپناه  در تاریخ 16-11-89  با حضور در دفتر هیات کوهنوردی استان گزارش ساختگی آقای آقاسیدی مسئول امداد و نجات کوهستان هلال احمر را رد کرد.
بر اساس اعتراض و اعلام کتبی سرپرست گروه کوهنوردی کبریت سازی تبریز مبنی بر اینکه امداد گران هلال احمر در تاریخ 17-10-89 تعدادی از کوهنوردان مفقود شده در کوه سلطان سهند را پیدا کرده اند کاملا تکذیب و درخواست اعاده حیثیت کرد.
وی که بر حسب اعتراض به این موضوع به هیات کوهنوردی استان مراجعه کرده بود اعلام نمود :
ما در تاریخ مذکور در قالب یک تیم 6 نفره به قله سلطان رفته بودیم که پس از فتح قله تصمیم گرفتیم 4نفر از مسیر کندوان و 2نفر از مسیر لیقوان برگردیم. و این کار انجام شد.
ما دو نفر که از مسیر لیقوان برمی گشتیم طی تماس تلفنی با دوستمان در تبریز درخواست کردیم که ماشین ما را از محل کارخانه برداشته و به لیقوان بیاورد تا از آنجا بتوانیم همنوردمان را که به لحاظ سر خوردگی دچار آسیب جزئی شده بود به تبریز بیاوریم و همین کار نیز انجام شد و دوستمان که با ماشین از لیقوان به طرف سفید خوان آمده بود در روستای سفیدخوان به هم رسیدیم.
متاسفانه آقای آقاسیدی با شنیدن این موضوع با جارو جنجال در منطقه عنصرود حاضر شده و با اعلام خبر کذب موجب نگرانی خانواده ها شده است و به دروغ ادعای پیدا شدن و نجات جان کوهنوردان را نموده است در حالی که ما خودمان از مسیر برنامه ریزی شده قبلی به تبریز برگشتیم. که با شنیدن خبر کذب امداد هلال احمر متعجب و متهیر شده و برای نامبرده اظهار تاسف نمودیم.
آقای داورپناه سرپرست گروه کوهنوردی کبریت سازی تبریز اعلام نمود که تمایلی برای اعلام موضوع نداشتم ولی از آنجاییکه گروه امداد و نجات هلال احمر دو مورد خبر کذب دیگر نیز در همین رابطه در هفته های اخیر اعلام داشته است لذا به لحاظ دفاع از حیثیت این رشته ورزشی بر خود وظیفه دانستم مطلب را به هیات کوهنوردی گزارش و از آن طریق پیگیری نمایم.

 

1389-11-17    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com