گزارش اردوی چهارم تیم هیمالیا نوردی استان آذربایجان شرقی

منطقه اردو: یخچال و گرده شمالی سبلان
نوع اردو: فنی-استقامتی

مطابق برنامه اعلام شده در تاریخ 23/1/91 بطرف مشکین شهر و سپس شابیل حرکت می کنیم.
پس از آماده شدن نفرات حرکت خود بسمت دره یخچال را آغاز میکنیم.در طول مسیر نحوه سر قدمی و همچنین سرعت عمل نفرات در کنترل تیم مورد سنجش قرار می گیرد. از چند برف چال عبور میکنیم نفرات به نوبت برفکوبی میکنند و توان و کارایی آنها در این زمینه به محک کشیده می شود.استراحت کوتاهی میکنیم ونحوه ونوع تغذیه نفرات درطول استراحت را برسی میکنیم. به مسیر خود ادامه میدهیم ودر تاریکی هوا به محل کمپ میرسیم.حرکت در تاریکی عمدی بوده و هدف آن برسی مهارت و سرعت عمل نفرات دربرپایی کمپ در تاریکی و سرما میباشد.بعد از بازدید مربیان از چادرها ساعت حرکت برای فردا اعلام میشود.
سر ساعت از چادرها خارج شده وبنا به نظر سرپرست تیم به دو گروه تقسیم میشویم.گروه اول گرده شمالی وگروه دوم یخچال را صعود خواهند کرد.ساعات مقرر جهت تماس بیسیم هم از طرف سرپرست اعلام میشود.
تیم گرده صعود را شروع کرده و کارایی نفرات در صعود از سنگ با کرامپون و نحوه بکارگیری کلنگ در طول مسیر مورد ارزیابی قرار میگیرد.در قسمتهای نیز صعود با طناب انجام میشود ودر نهایت در هوای مه آلود قله را صعود کرده و به کمپ بر میگردیم در مسیر باز گشت موارد ایمنی در فرود نیز آموزش داده میشود.
همزمان با تیم اول تیم یخچال نیزدر هوای سرد ومه آلود صعود خود را آغاز میکند.در سه کرده سه نفره صعود میکنیم.نفر اول صعود کرده وپس از برپایی کارگاه وثابت کردن طناب نفر دوم وسوم توسط یومار صعود میکنند.
به زیر پیشانی یخی میرسیم و برف شروع به باریدن میکند سرپرست تیم جهت سنجش توانایی روحی و جسمی نفرات و نحوه عملکرد آنها در هوا بد دستور به ادامه کار می دهد.
یخ بسیار متراکم بوده و پیچهای یخ به سختی بسته می شود و با دستکشهای کلفت نیز سختی کار دو چندان می شود.پس از عبور از پیشانی یخی وطول آخر بصورت هم طناب از یخچال خارج شده بطرف قله حرکت میکنیم.
به علت بارش برف ومه غلیظ پیدا کردن قله کمی سخت است اما با توجه به علامتهای موجود در مسیر راه را یافته و به دریاچه یخ بسته سبلان میرسیم. به همدیگر تبریک گفته و بلا فاصله از گرده آذران فرود می آییم.
هوا نیز بهبود یافته ومه از بین رفته است.از سنگهای مسیر پایین آمده و پس از عبور از برف چال مسیربه گردنه یپراق رسیده واز آنجا به محل کمپ حرکت میکنیم.در طول مسیرازیخچال شمالی تا بازگشت از مسیر گرده آذران دانش و توان فنی نفرات وهمچنین مهارت در استفاده از ابزار فنی و استقامت آنان مورد ارزیابی قرار می گیرد.ودر مواقع لزوم نیز نکات ضروری گوشزد می گردد.
با رسیدن به کمپ برای آزمون استقامت روحی وجسمی نفرات چادرها را جمع کرده وسمت پایین حرکت میکنیم ودر تاریکی هوا ودرزیر نور چراغ پیشانی به شابیل می رسیم.

سرپرست تیم: عباس رنجبر صوفیانی
اعضای تیم:احد نصیرزاده-اصغر عابدینی-حجت آزادی-داود رسولی-جواد منصوری-محمد زرشکی-قادر مرادی-رحیم دانش آموز-یاسر فرخی-حسن نوبهار-احد آخجسته-سید هادی ستار فروغ-رضا نصیرزاده-حمید ایرانی-نرگس آرازش-مهدیه دادیزاده-فهیمه ریاضی.
تعداد 9 نفر موفق به صعود یخچال و 7 نفراز گرده شمالی شدند.

1391-01-27    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com