«آناپورنا» خطرناکترین قله هیمالیا صعود شد - تکمیلی

دقایقی پیش و بر اساس تماس تلفنی «فرخنده صادق»، وی خبر از صعود «عظیم قیچی ساز» بر فراز قله‌ی ۸۰۹۱ متری «آناپورنا» داد.

بنا بر این گزارش: «عظیم قیچی ساز» ساعت ۷:۵۵ بامداد به وقت محلی و ساعت ۶:۴۵هفدهم اردیبهشت ۹۱ به وقت «ایران» موفق شد برای اولین بار این قله را به نام «ایران» و «ایرانی» صعود کند.

عظیم قیچی ساز کوه‌نورد توانمند ایرانی نخستین بار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله‌ 8091 متری «آناپورنا» به اهتزار درآورد.قله آناپورنا از خطرناک‌ترین قلل رشته کوههای هیمالیا در نپال است که بیشترین آمار کشته را به علت ریزش بهمن‌های سهمگین دارد.

بر خود لازم می‌دانیم این صعود افتخارآمیز را به «عظیم قیچی ساز» عزیز، خانواده‌ی گرامی‌ وی و یکایک ایرانیان، خاصه جامعه‌ی کوه‌نوردی و صعودهای ورزش استان صمیمانه تبریک عرض نمائیم.

امید است: وی و سایر همنوردانش با بازگشتی ایمن، صحت و سلامت به کمپ‌های پائین‌تر بازگردند.
 
کوه‌نورد شایسته‌ و توانمند کشورمان حتی زودتر از شرپاها و با اختلاف زمانی حداقل دو ساعت زودتر از سایر کوه‌نوردان خارجی توانسته این قله را صعود کند!
 
این هشتمین صعود «عظیم قیچی ساز» به قلل بالای هشت هزار متر دنیاست. و از این حیث او هم‌اکنون رکوردار بیشترین صعود در جمع هیمالیانوردان ایرانی است.
 
تکمیلی-1:
به گزارش رسیده: تا این لحظه تنها «عظیم» و «شرپا هالون» (شرپای ایرانی‌ها در صعود به دائولاگیری) قله را صعود کرده اند! ... «قیچی ساز» از قله بازگشته و هم اکنون در کمپ 4 به سر می‌برد ... این گزارش حاکی‌ست: وی به رغم خستگی زیاد قصد دارد امشب خود را به کمپ 3 برساند!

تکمیلی-2 (ساعت 16):
«قیچی ساز» دقایقی پیش به کمپ ۳ رسید ... وی بنا دارد فردا به کمپ اصلی بازگردد.

1391-02-17    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com