حضور هیات رییسه اتحادیه كوهنوردی آسیا در تبریز موجب معرفی بیشتر این رشته می شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: حضور اعضای هیات رییسه اتحادیه كوهنوردی قاره آسیا در تبریز موجب معرفی بیشتر این رشته به مردم می شود.
احمد علیرضابیگی روز چهارشنبه در دیدار اعضای هیات رییس اتحادیه كوهنوردی آسیا با وی اظهار كرد: باید از این فرصت در زمینه معرفی بیشتر این رشته و همچنین پتانسیل های كوهنوردی كشور و استان استفاده بهینه كرد.
وی بیان كرد: حضور تیم تراكتورسازی در جام باشگاه های آسیا همه توجه ها را به خود جلب كرده و بیشتر انرژی مسوولان صرف فوتبال و هواداران آن می شود و كمتر كسی به رشته مفرح كوهنوردی توجه می كند.
وی گفت: انتخاب تبریز به عنوان میزبان نشست سالیانه هیات رییسه اتحادیه كوهنوردی آسیا فرصت مناسبی است تا مسوولان با انگیزه بیشتری به این رشته توجه كنند.
وی اضافه كرد: البته بیشتر كوهنوردان برای صعود، كوه های هیمالیا در نپال و پاكستان را انتخاب می كنند، اما آذربایجان نیز با قرارگرفتن دو قله سبلان و سهند در آن این پتانسیل را دارد تا میزبان كوهنوردان حرفه ای دنیا باشد.
وی از اعضای هیات رییسه اتحادیه كوهنوردی آسیا خواست برای صعود همگانی كوهنوردان آسیایی به قله های سهند و سبلان برنامه ای مدون كنند.
این جونگ لی رییس اتحادیه كوهنوردی قاره آسیا نیز در این دیدار تندیسی به رسم یادبود به استاندار آذربایجان شرقی اهدا كرد.
نشست سالیانه هیات اعضای رییسه اتحادیه كوهنوردی قاره آسیا با حضور روسای فدراسیون های كره جنوبی، چین، تایوان، قرقیزستان، هنگ كنگ، ژاپن، پاكستان و جمهوری ایران اسلامی برای تبادل اطلاعات فنی و علمی كوهنوردی جمعه در هتل پارس تبریز برگزار می شود.

1391-03-31    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com