صعودی مشترک برای نام‌گذاری قله‌ای به نام UAAA

"این جئونگ لی" رییس اتحادیه كوه‌نوردی آسیا در خصوص نشست سالیانه اعضا هیات رییسه اتحادیه كوه‌نوردی آسیا در تبریز و تصمیماتی كه در آن گرفته شد، اظهار كرد: در این نشست مقرر شد تا مهر ماه سالجاری اعضای این اتحادیه صعود مشتركی به یكی از قله های بالای شش هزار متر فاقد نام صعود كنند و این قله به نام اتحادیه ثبت شود.
 
وی بیان كرد: همچنین راهكارهای توسعه تعداد اعضا و راه های برخورد با اعضای غیرفعال در این نشست بررسی شد.
 
"لی" خاطرنشان كرد: همچنین اتحادیه در این نشست با صدور بیانیه ای از نپال خواست در صدور مجوز صعود به قله "اورست" بازبینی و بیش از حد مجاز اجازه صعود ندهد.
 
وی گفت: تاكنون پنج كوه‌نورد كره‌ای و سه كوه‌نورد از تبت چین در صدر سایر كوه‌نوردان این قاره در زمینه صعود به قلل بالای ۸هزارمتر دنیا قرار دارند. "لی" افزود:  كشور چین نیز به دلیل تعداد جمعیت بیشتر دارای بیشترین تعداد كوه‌نورد و همچنین فعال ترین عضو در این اتحادیه است و كشورهای ژاپن و كره جنوبی در رده های بعدی قرار دارند.

وی بیان كرد: از تصمیمات مهم این نشست تاكید بر اخلاق در كوه‌نوردی و حفظ محیط كوهستان توسط كوه‌نوردان بود. هم‌چنین قرار شد نشست بعدی در سال 2014 در "هنگ كنگ" برگزار شود.
 
رییس اتحادیه كوه‌نوردی آسیا گفت: اتحادیه از زمان تشكیل دو هدف تشویق مردم به كوه‌نوردی و ترغیب آنها به حفظ كوهستان را دنبال كرده و برنامه های متنوعی در این راستا دارد.
 
اتحادیه كوه‌نوردی آسیا با حضور 16 عضو از هشت كشور از حدود 20 سال پیش تشكیل شده اما فقط 12 عضو آن فعال هستند. در نشست سالیانه تبریز رؤسای فدراسیون های كره جنوبی، چین، تایوان، قرقیزستان، هنگ كنگ، ژاپن، پاكستان و ایران حضور داشتند.

1391-04-05    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com