گزارش پاکسازی غار هامپوئیل مراغه – به مناسبت روز غارهای پاک + عکس

گزارش پاکسازی غار هامپوئیل مراغه – به مناسبت روز غارهای پاک 2 / 7 / 91
آخرین مرز ناشناخته سیاره ما، دنیای مملو از قدرت بی انتهای طبیعت، جهانی از زیبایی های ویژه در اعماق تاریکی های تمام نشدنی، مکانی فوق العاده برای اکتشاف و دیدن جایی که توانایی هر علاقه مند به آن ( آموختن غارنوردی سلامتی، ایمنی و حفظ محیط زیست غار )، برای بدست آوردن گذرنامه ورود به این دنیای اسرارآمیز و پررمز و راز است.
 
به مناسبت روز غار های پاک، در مورخه 2 / 7 / 91 غارنوردان و غارشناسان تبریز  با همکاری سازمان محیط زیست جلسه ای را در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار کردند، که در این جلسه از هیئت کوهنوردی استان و سازمان جوانان استان حضور داشتن و درباره غارنوردی و چگونگی محافظت از غارها و بخصوص حفظ محیط زیست غار تصمیماتی اتخاذ گردید و قرار شد غار هامپوئیل مراغه با توجه به اینکه نسبت به دیگر غار های استان پرتردتر میباشد، در اولویت اول جهت پاکسازی در این روز ( 7 مهر ) مشخص گردید.
 
7 مهر ماه تعداد 27 نفر از غارنوردان و غارشناسان استان، محیط زیست و دانشجویان علاقمند به این رشته، ساعت 6 صبح به طرف شهرستان مراغه حرکت نمودند و ساعت 9 به دهانه غار رسیده و طبق برنامه ریزی های قبلی همه اعضاء به 3 تیم جداگانه تقسیم گردید.
تیم اول : تیم کمیته فنی که جهت آماده سازی کارگاه های SRT و ایجاد طناب های ثابت و ایمن گذاری جهت رفت و آمد غارنوردان به داخل غار رفته و شروع بکار نمودند.
 
تیم دوم : جهت پاکسازی از انتهای غار و طبقات پائین غار تا دهانه چاه ها 1 – 2 – 3 ، پس از تیم کمیته فنی حرکت کرده و شروع به پیمایش و در راه برگشت زباله های بین راهی را جمع آوری کرده و به بیرون انتقال نمودند.
 
تیم سوم : جهت پاکسازی تالار معبد و طبقات بالای غار آخرین تیم بود که وارد غار شدند و مشغول پاکسازی گردیدند.
لازم به ذکر است که در این برنامه حدود 30 کیلو گرم زباله از داخل غار به بیرون انتقال داده شد.
 
جا دارد از پشتیبانی سازمان محیط زیست، هیئت کوهنوردی استان و حضور گرم جناب آقای دکتر قمی و مهندس غنی پور و جناب آقای واحدی از سازمان صدا و سیما و کلیه نفرات شرکت کننده در این برنامه تقدیر و تشکر مینمائیم. امیدواریم تا همیشه دست در دست هم داده و جهت ارتقای علم غارنوردی و غارشناسی در تمامی جنبه های علمی و تحقیقاتی زمین شناسی و زیست محیطی غار ها کوشا باشیم.
 
گزارش پاکسازی غار هامپوئیل مراغه – به مناسبت روز غارهای پاک

گزارش پاکسازی غار هامپوئیل مراغه – به مناسبت روز غارهای پاک

گزارش پاکسازی غار هامپوئیل مراغه – به مناسبت روز غارهای پاک

گزارش پاکسازی غار هامپوئیل مراغه – به مناسبت روز غارهای پاک


گزارش از ابراهیم بیرامیان

1391-07-26    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com