"عظیم قیچی ساز" راهی ماکالو شد - تکمیلی

"عظیم قیچی ساز" راهی ماکالو شد - تکمیلی


 "عظیم قیچی ساز"  هیمالیا نورد خوب و توانمند کشورمان که تا کنون موفق به صعود ۱۰ قله بالای ۸۰۰۰ متری جهان شده است روز ۵ فروردین با بدرقه گرم خانواده و دوستان خود ٬تبریز را به مقصد تهران ترک و روز ۷ فروردین از تهران به مقصد کاتماندو پرواز کرد او قصد صعود ماکالو ٬ پنچمین قله بالای ۸۰۰۰ متری جهان را دارد. برایش  صعودی همراه با سلامتی و موفقیت آرزومندیم.
بر اساس برآورد زمانی و در صورت شرایط مساعد جوی، صعود «قیچی ساز» به پنجمین قله‌ی مرتفع جهان موسوم به «هیولای سیاه»، حدود ۵۵ روز به طول خواهد انجامید.


- 10 فروردین 
عظيم قيچي ساز همراه با اعضا تيم ديروز کاتماندو را به وسيله هواپيما ترک کرده و به توملينگتار Tumlingtar رفتند. همچنين امروز پياده رويشان را به سمت کمپ اصلي ماکالو آغاز کردند. 

92/1/13 
روز گذشته عظيم قيچي ساز به همراه اعضا تيم با هلي کوپتر از کمپ نووم Num به يانگله خارکا Yangle Kharka به ارتفاع 3650 متر عزيمت کرد. او فردا راهپيمايي را به سمت کمپ اصلي که احتمالا سه تا چهار روز به طول خواهد انجاميد ادامه خواهد داد.

92/1/18 
 
در آخرين پيام ارسالي از عظيم قيچي ساز، وي وضعيت خود را اين چنين شرح داده است: "امروز 18 فروردين ساعت 13 به وقت محلي به کمپ اصلي ماکالو رسيده ام. جاي بسيار زيباييست. همگي حالشان خوب است و مشغول برپا کردن چادرم هستم." ارتفاع کمپ اصلي 5600 متر مي باشد.

92/1/22 
 
صبح امروز 22 فروردين پس از به پايان رسيدن مراسم پوجا Puja عظيم قيچي ساز به همراه شرپاها به قصد هم هوايي، بارگذاري و ثابت گذاري، کمپ اصلي را ترک کرد. او وسايل شخصي خود اعم از چادر، گاز، کيسه خواب و مقداري مواد غذايي (حدود 10 کيلو) را در ارتفاع 6300 متر بارگذاري کرده و پس از توقفي کوتاه به کمپ اصلي بازگشته است. او همچنين همکاري قابل توجهي با شرپاها در ثابت گذاري 200 متر طناب در مسير داشته است. لازم به ذکر است اين تيم در حال حاضر تنها تيم مستقر در منطقه مي باشد که شامل 7 کوهنورد، 1 سردار، 6 شرپا و خدمه کمپ اصلي است. اعضا تيم از کشورهاي صربستان، آمريکا، سوييس، چين (2 نفر)، استراليا و ايران هستند.

92/1/25 
 
"امروز 25 فروردين ساعت 9 صبح کمپ اصلي را ترک کردم و حدود ساعت 2 عصر در هوايي ابري به کمپ 1 به ارتفاع 6650 متر رسيدم. چادر را برپا کرده ام و مشغول آماده کردن آب، چاي و غذا هستم. 4 شرپاي ديگر که امروز همين مسير را بالا آمده اند، در چادرشان مشغول استراحت هستند. ما شب را در اين کمپ خوابيده و فردا قصد داريم مسير بين کمپ 1 و 2 را ثابت گذاري کنيم. پيش بيني مي کنم ثابت گذاري اين مسير 2 روز به طول بيانجامد."

  
92/1/30  
 
طي آخرين خبر از عظيم قيچي ساز و طبق پيش بيني هواشناسي سه شنبه (3 ارديبهشت) هواي قله ماکالو آفتابي و سرعت وزش باد 10 کيلومتر در ساعت خواهد بود و اين شرايط براي صعود قله مناسب است. قيچي ساز تصميم دارد فردا (31 فروردين) 9 صبح کمپ اصلي را به قصد کمپ 1 به ارتفاع 6650 متر ترک کند به اميد آنکه روز سه شنبه (3 ارديبهشت) در صورت مساعد بودن شرايط، قله 8463 متري ماکالو را صعود کند.
قيچي ساز قصد دارد که با ياري خداوند قله ماکالو را بدون استفاده از اکسيژن مصنوعي صعود کند.


92/1/31  
 
عظيم قيچي ساز طي تماسي اعلام کرد؛ "بارش برف از شب گذشته آغاز شده و حدود 30 سانتيمتر باريده است. امروز 31 فروردين ساعت 11 صبح کمپ اصلي را ترک کردم و ساعت 5 عصر در زير بارش برف به کمپ 1 به ارتفاع 6650 متر رسيده ام."
قيچي ساز فردا به سمت کمپ 2 (Makalu La) به ارتفاع 7400 متر عزيمت خواهد کرد. 


منبع اخبار : http://www.azimgheichisaz.com/News.aspx?news=44

1392-01-31    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com