نامه‌ی رئیس فدراسیون پاکستان در خصوص عملیات جستجو در «برودپیک»

 به گزارش روابط بین‌الملل فدراسیون؛ «منظور حسین» رئیس فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان با ارسال ایمیلی به فدراسیون کشورمان، از مراحل عملیات جست‌وجو در منطقه‌ی «برودپیک» به شرح ذیل خبر داد.
 
"پیرو نامه ۲۰ جولای خود، به اطلاع می‌رسانم که یک فروند هلی‌کوپتر ارتش صبح امروز یکشنبه، با «توماس لامل»، سرپرست گروه آلمانی «گاشربروم ۲»، را به حداکثر ارتفاعی که از آنجا قله «برودپیک» و منطقه ی زیر قله قابل رویت باشد پرواز کرد. آنها مدت زیادی با دوربین در منطقه به جستجو پرداختند. متاسفانه باید بگویم حتی پس از این جستجوی گسترده و طولانی، «توماس» نتوانست هیچ اثری از کوه‌نوردان پیدا کند. او قصد داشت در صورت یافتن آنان در شیب‌های بالاتر از هلیکوپتر پیاده شود و عملیات نجات را انجام دهد. پس از آنکه هیچ اثری دیده نشد، هلیکوپتر در بیس کمپ فرودآمد. «توماس» هم اکنون در راه بازگشت به "اسکاردو" می باشد.
همچنین، دو باربر ارتفاع که روز جمعه به کمپ۳ رفته بودند به بیس کمپ بازگشته اند. آنها گزارش دادند که تمامی منطقه تا کمپ ۳ و حتی درست تا زیرقله را جستجو کردند ولی هیچ ردی یا اثری از کوه‌نوردان نیافتند و بنابراین جستجو را متوقف کردند.
 
شرایط ناگواری است. در حال حاضر جستجو برای یافتن کوه‌نوردان متوقف شده است."
 
"منظور حسین"
رئیس فدراسیون کوه‌نوردی پاکستان

1392-04-31    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com