گزارشی دیگر از رئیس فدراسیون پاکستان و اقدامات «برودپیک»

 به گزارش کارگروه روابط بین‌الملل فدراسیون «منظور حسین» رئیس فدراسیون پاکستان شرحی از فعالیت‌های در دست اقدام را به این شرح به فدراسیون کشورمان اعلام کرد:
 
"پس از حادثه، کنسول فرهنگی سفارت ایران به اسکاردو رفت. دیروز ۲۲ جولای علیرغم اینکه آقای توماس ایشان را درجریان ماوقع قرارداد وعکس های گرفته شده ازهلیکوپتر را به ایشان نشان داد، اما به دلیل اعمال فشار از ایران، کنسول ایران هم فشار زیادی برای انجام جستجوی دیگری در منطقه آورده است که این جستجو امروز ۲۳ جولای در صورت هوای مساعد انجام خواهد شد.
ردیابی "ثریا" با کمک "گوگل ارث" نیز بحث برانگیز بوده است. چراکه از طرف ایران موقعیت آنان را در خاک چین دانسته اند درحالیکه توماس موقعیت آنان را در خاک پاکستان و در ارتفاع حدود ۷۰۰۰ متری و در شمال مسیرنرمال تشخیص داد. علاوه بر پرواز هلیکوپتر، کنسول فرهنگی درخواست کرد که جستجوی انسانی هم انجام شود. مقامات مسؤول در منطقه "گلگیت بلتیستان" این موضوع را با من در میان گداشتند. همایون بختیاری از ATP  درخواست کرد تا باربران ارتفاع را در حالت آماده باش برای انجام جستجوی زمینی قراردهد. به هرصورت به نظر میرسد که تلاش آنها صرفا درجهت یافتن کوهنوردان باشد، در هر وضعیت (جسمانی) که باشند.
به عقیده ی تمامی کوهنوردان برجسته و خود من، متاسفانه زنده ماندن این کوهنوردان، از ۲۰ جولای تا کنون، با توجه به شرایطی که با آن دست به گریبان بودند ، بسیار دشوار است. درثانی، آنها درفرود خود از مسیر نرمال منحرف شدند و به همین دلیل موقیت آنان مشخص نشده است.
این آخرین اخبار است. امروز پس از انجام ماموریت هلیکوپتر اوضاع کاملا مشخص خواهد شد. شما را در جریان قرار خواهیم داد".

1392-05-01    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com