کاردار سفارت ایران و گزارشی از جست‌وجو‌های هوایی امروز در «برودپیک»

 ساعاتی پیش در بخش خبری ساعت ۱۳:۱۵ شبکه ۳ سیما طی یک ارتباط زنده‌ی تلفنی با کاردار سفارت ایران در کشور پاکستان آخرین اخبار از عملیات جست‌وجو کوه‌نوردان کشورمان در «برودپیک» اعلام شد.
 
«حسین روش» در ابتدا به جلسه‌ی روز گذشته با حضور نماینده‌ی سفارت ایران که در منطقه حضور دارد اشاره کرد و در این باره گفت: جلسه‌ی مذکور با حضور تعدادی از کوه‌نوردان با تجربه‌ خارجی برگزار و  آخرین اطلاعات جی پی اس و عکس‌های گرفته شده مورد بررسی دقیق قرار گرفت. در جریان این بررسی ها ۳ نقطه مورد توجه و تمرکز قرار می‌گیرد با این احتمال که شاید کوه‌نوردان کشورمان در این نقاط باشند.
 
وی افزود: بر اساس این بررسی‌ها مقرر می‌شود امروز سه‌شنبه ۱ مرداد ماه از طریق اعزام بالگرد نقاط مورد نظر باز هم جست‌وجو گردد. پس از این که دیروز این موضوع به ما منتقل شد از طریق رایزنی‌هایی که با مقامات ایالتی داشتیم هماهنگی لازم انجام گردید و صبح امروز از ساعت ۷:۳۰ صبح ۲ فروند بالگرد از اسکاردو به کمپ اصلی عزیمت کردند.
 
کاردار سفارت ایران گفت: متأسفانه به دلیل شرایط نامساعد جوی در ساعات اولیه صبح، بالگردها نمی‌توانند جست‌وجو را آغاز کنند اما ساعاتی بعد یک هلی‌کوپتر اقدام به پرواز می‌کند ولیکن از یک طرف به جهت اینکه کوه‌نوردان مفقود شده در حدود ارتفاع ۷۴۰۰ متری قرار دارند، بالگرد نمی‌تواند به آن ارتفاع برسد و از طرف دیگر به جهت برخورد مجدد با شرایط نامساعد هوا مجبور به بازگشت به کمپ اصلی می‌شود. 
 
وی تصریح کرد؛ مترصد شرایط مساعد هوا هستیم تا باردیگر جست‌وجوی هوایی انجام شده و نقاط مذکور شناسایی و مورد بررسی دقیق‌تری قرار گیرند تا بتوان اقدامات بعدی را نیز اجرا کرد.
 
«حسین روش» در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم نتیجه بخش بودن این اقدامات؛ جست‌وجو‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و چه تصمیمی گرفته خواهد شد گفت: تمام تلاش‌ها این است که اطلاعات دقیق‌تری از موقعیت کوه‌نوردان به دست آوریم و نحوه‌ی دسترسی به آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن ارزیابی نمائیم.
 
وی تصریح کرد؛ مادامی که اطلاعات ما از موقعیت دقیق کوه‌نوردان کامل نشده، پاسخ دقیق به پرسش‌های مربوطه  ممکن نیست، ضمن اینکه شرایط متغییر آب و هوا و صعب‌والعبور بودن منطقه مزید بر علت است.

1392-05-01    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com