سومین پناهگاه سبلان افتتاح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در مشگین‌شهر برگزار شد، سومین پناهگاه قله 4811 متری سبلان سرافراز که مزین به سردار شهید محمود بنی‌هاشم است، به بهره‌برداری رسید تا علاقمندان بتوانند از این پناهگاه در هنگام صعود استفاده کنند.
 
رئیس ورزش و جوانان مشگین‌شهر در این مراسم گفت: ‌300 میلیون تومان برای احداث این پناهگاه هزینه شده است.
 
علیرضا تبریزچی افزود: این پناهگاه ظرفیت پذیرش 100 نفر را دارد که شامل سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، اتاق‌های استراحت، آب‌ گرم و سرد و برخی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای کوهنوردان است.
 
وی با اعلام اینکه به طور متوسط سالانه بیش از 60 هزار نفر به قله سبلان از مناطق مختلف مشگین‌شهر صعود می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به حوادثی که در هفته‌های گذشته در سبلان رخ داد، مقرر شده از اول مهر ماه مدیریت پناهگاه سبلان به هیئت کوهنوردی مشگین‌شهر واگذار شود تا این مجموعه بتواند ساماندهی مورد نظر را انجام دهد.
 
تبریزچی خاطر نشان کرد: ما با هدف تسهیل در صعود کوهنوردان با تأمین منابع اعتباری موفق شدیم پناهگاه شهید محمود بنی‌هاشم را در این مجموعه راه‌اندازی کنیم که امیدواریم در سایه فعالیت این پناهگاه بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شده و زمینه مساعد برای صعود راحت‌تر و سهل‌تر هموطنانمان فراهم آید.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس ورزش و جوانان مشگین‌شهر از کوهنوردان خواست تا قبل از صعود هماهنگی‌های لازم را با متولیان این حوزه به ویژه مسئولان کوهنوردی به وجود آورند تا در هنگام بروز حادثه‌ای امکان ارائه خدمات و امداد به موقع وجود داشته باشد.
 
وی با قدردانی از تیم تخصصی کوهنوردی مشگین‌شهر و جمعیت هلال‌احمر استان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اخیر در کوه سبلان اضافه کرد: اگر صعود به سبلان ساماندهی شود حوادث ناشی از صعودهای نابجا به حداقل می‌رسد.

1392-06-12    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com