تمدید مهلت ارسال مقالات «نخستین همایش تحقیقی کوه‌نوردی و فضای مجازی»

 همان گونه که پیش‌تر نیز اطلاع رسانی گردید؛ فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در نظر دارد در راستای تعامل فراگیر جامعه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی و فضای مجازی و با رویکرد بررسی مسائل و چالش‌ها و همچنین شناسایی هر چه بیشتر قابلیت‌های این عرصه، همایشی را در تابستان ۹۳ برگزار نماید.
 
لذا به منظور ارائه فرصت بیشتر جهت ارسال مقالات و همچنین تکمیل مقالات در حال تحریر، فدراسیون در نظر دارد مهلت ارسال مقالات این همایش را تا آخر خرداد ماه تمدید نماید. بدیهی است بعد از اتمام فرصت اعلام شده کلیه مقالات مورد بررسی قرار خواهند گرفت و نتایج در اسرع وقت به مولفین اعلام خواهد شد
 
علاقه‌مندان می‌توانند مقالات تحقیقی و مطالب پژوهشی خود را در راستای محورهای همایش حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۳ به دبیرخانه همایش به آدرس ایمیل msfi.dabir@yahoo.com ارسال نمایند. همچنین جهت اطلاع بیشتر با دبیر همایش آقای «امین معین» با شماره همراه ۰۹۱۲۸۴۸۷۱۰۹ تماس حاصل نمایند.
 
محورهای همایش به شرخح ذیل اعلام می گردد:
 
بررسی خلاء های فضای مجازی کوه‌نوردی ایران
 
- با توجه به اینکه بیش از یک دهه از شکل گیری فضای مجازی کوهنوردی در ایران نمی گذرد، این محور می تواند به کمبود های نرم افزاری و سخت افزاری این فضا در کشور بپردازد.
 
 
جایگاه و نقش وبلاگ نویسان در کوه‌نوردی ایران
 
- می توان گفت مدیران وبلاگ ها و وبسایت های کوهنوردی می توانند پر رنگ ترین نقش را در عرصه فضای مجازی داشته باشند. موارد بسیاری نظیر خبر رسانی – اطلاعات فنی – ترجمه مطالب متنوع کوهنوردی- گزارش برنامه های کوهنوردی- تاریخچه کوه و کوهنوردی- مطالب زیست محیطی کوهستان و بسیاری دیگر از فعالیت های گوناگون می توانند در پیشبرد کوهنوردی در کشور موثر باشند. این محور می تواند شامل بررسی جایگاه نویسندگان وبلاگها و وبسایت ها در حال حاضر و آینده و همچنین درجه تاثیر گذاری آنها در کوهنوردی کشور باشد.
 
 
نقد و جایگاه آن در کوه‌نوردی
 
- با توجه اهمیت و فراگیری نقد در فضای مجازی کوهنوردی، این محور می تواند روش ها ، چارچوب های فنی و اخلاقی و انواع نقد پرداخته و نقاط ضعف و  قوت نقد در فضای مجازی را بررسی کند.
 
 
معرفی و بررسی سایت‌های کوه‌نوردی برتر دنیا
 
- وبلاگ ها و وبسایت های مرجع کوهنوردی در دنیا بسیار هستند و می توانند به عنوان الگو های مناسب در عرصه مجازی داخلی مورد استفاده قرار گیرند. در این محور، محتوای مطالب از نظر کمی و کیفی و حتی قالب ظاهری این سایت ها می توانند مورد بررسی قرار بگیرد.
 
 
زمینه‌های تعامل و تقابل کوه‌نوردی و فضاهای مجازی
 
- فضای مجازی از یک دیدگاه می تواند در تعامل با کوهنوردی و باعث پیشرفت آن باشد و به تعبیر بسیاری  دیگر در صورت استفاده نادرست، می تواند در تقابل با کوهنوردی و دارای اثرات منفی در کوهنوردی باشد. این محور، می تواند به بررسی زمینه های این تعامل و تقابل پرداخته و راهکارهای مناسب را مورد بحث قرار دهد.
 
 
چارچوب‌های فنی و اخلاقی در فضای مجازی
 
- فضای مجازی کوهنوردی کشور نیازمند توجه و در نظر گرفتن موارد فنی و اخلاقی مرتبط می باشد. این موارد می تواند شامل بررسی چارچوب های مرتبط از دیدگاه علوم مختلف مانند روابط عمومی، علوم ارتباطات و روانشناسی باشد. بدون شک رعایت این چارچوب ها در چگونگی ارائه بهتر و موثرتر مطالب کوهنوردی موثر خواهد بود.
 
 
تکنولوژی‌های پیشرفته اینترنتی و نقش آن‌ها در کوه‌نوردی
 
- امروزه نرم افزار و سخت افزار پیشرفته ­ی بسیاری به شکل گسترده در زمینه کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرد. آشنای و معرفی این نرم افزار و سخت افزار می تواند منجر به استفاده آنها در عرصه کوهنوردی کشور و به تبع آن همپا شدن کوهنوردی کشور با عرصه های بین المللی گردد.
 
کوه‌نوردی، اینترنت و مباحث حقوقی
 
- مباحث حقوقی فضای مجازی از مباحث نوین در عرصه حقوق بوده و با توجه به اینکه بسیاری از وبلاگ نویسان از بار حقوقی مطالب منتشره توسط آنها در فضای مجازی بی اطلاع هستند، آشنای با این موارد حقوقی می تواند در پربار کردن فعالیت های وبلاگ نویسان بسیار موثر باشد.
 
پی نوشت:
 
- خواهشمند است مطالب ارسالی در قابل فایل word۲۰۱۰ وpdf به آدرس ایمیل همایش ارسال گردد.  بعد از بررسی مطالب، جهت تهیه فایل ارائه در قالب power point با نویسندگان محترم تماس حاصل خواهد شد.
 
- ذکر مشخصات فردی و شماره تماس جهت هماهنگی و تماس های مورد نیاز الزامی است.

1393-02-31    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com