گزارشی از اجرای طرح ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث با مشارکت ۱۰۸ کوه‌نورد

 به گزارش کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی؛ طرح ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث در مسیر جنوبی قله دماوند از تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۳ و همزمان با تعطیلات نیمه خرداد ماه شروع به فعالیت نموده و تا آخرین هفته شهریور ماه ادامه داشت. 
این طرح که در راستای ارتقای ایمنی و سلامت کوهنوردان صعود کننده به قله دماوند در مسیر جنوبی دماوند به اجرا درآمد در طی ۱۶ هفته اجرا گردید. 
در این طرح ۱۰۸ کوهنورد از ۱۴ استان مشارکت نموده و استان های تهران، مازندران و گیلان بیشترین مشارکت را داشتند. در طول تابستان حدود ۵۰۴۲ نفر از کوهنوردان داخلی و خارجی در مسیر جنوبی تلاش کردند و از این تعداد حدود بیش از ۳۰۰۰ نفر قله دماوند را صعود نمودند. همچنین حدود ۵۰۰ کوهنورد خارجی از کشورهای مختلف که اکثرا از کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی بودند جهت صعود قله دماوند اقدام نمودند.
در طول صعودهای تابستانی مسیر جنوبی دماوند اعضاء ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان علاوه بر اطلاع رسانی شرایط آب و هوایی و زمان مناسب صعود قله اقدامات موثری در پیشگیری از بروز حوادث کوهستان داشتند و در مواردی به تیم هایی که به تاریکی هوا خورده و مسیر را گم کرده بودند امداد رسانی داشته اند و در بسیاری موارد نیز به حادثه دیدگان و مبتلایان به بیماریهای ارتفاع کمک رسانی کرده اند. در کل دوره صعودهای تابستان ۵۸ مورد حادثه گزارش شده ولی خوشبختانه در طول اجرای طرح مورد جدی از حوادث کوهستان ذکر نگردیده است. 
اوج صعودهای تابستانی در ماه های تیر و مرداد انجام گردیده است.
اعضاء تیم ستاد اطلاع رسانی دماوند همچنین علاوه بر همیاری در طرح پاکسازی مسیر جنوبی دماوند در چهار جبهه که در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مرداد ماه برگزار گردید اقدام به پوشش امداد و نجات در مسابقات اسکای رانینگ دماوند نمودند.
جا دارد از کلیه استان های مشارکت کننده و اعضاء داوطلب شرکت کننده در ستاد صمیمانه تشکر و قدردانی بعمل آید.
در هفته اول آذر ماه مراسمی به همین مناسبت در تهران برگزار خواهد شد.
گزارش از دکتر حمید مساعدیان: سرپرست کارگروه جستجو و نجات فدراسیون
با تشکر از آقای حامد ارشدی فرد مسئول ستاد اطلاع و پیشگیری از حوادث کوهستان کارگروه جستجو و نجات فدراسیون

1393-07-27    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com