اخبار دريافتي از اورست و لوتسه + اخبار زلزله + تکمیلی

پايان اکسپديشن بهار 1394
 
"عظيم قيچي‌ساز" خبر داد؛ "تمامي کو‌ه‌نوردان از کمپ يک توسط هلي‌کوپتر به کمپ اصلي منتفل شده‌اند. همچنين شمار زيادي از کوه‌نوردان کمپ اصلي را ترک کرده و به "گوراک شيپ" Gorak shep، "پريچه" Pheriche و ديگر روستاهاي پايين دست رفته‌اند. پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه دارند و با هر پس‌لرزه‌ بهمني فرو مي‌ريزد. وسايلم را جمع کرده‌ام و تصميم دارم فردا صبح به سوي کمپ‌هاي پايين‌ حرکت کنم. اخبار زلزله را دنبال مي‌کنم و براي مردم خوب و دوست‌داشتني "نپال" دعا مي‌کنم."
 

ساعت 21 
 
"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني اعلام کرد؛ مجروحان را در دو چادر بزرگ جاي داده‌ايم. پزشکان به نوبت همه شب را کشيک خواهند داد. همگي اميدوار هستيم در صورت بهبود هوا و توقف بارش برف فردا صبح چند هلي‌کوپتر از "کاتماندو" براي انتقال مجروحان به کمپ اصلي "اورست" بيايند.
 
همه کوهنوردان در چادر آشپزخانه دور هم گرد‌آمده‌اند و هيچ‌کس حاضر نيست که به چادر خود رفته و بخوابد!! روز سختي را پشت سر گذاشته‌ايم. شرپاها هنوز از خانواده‌هاي خود خبري ندارند! اخبار "کاتماندو" را پيگيري مي‌کنيم و بسيار متاسف هستيم!! 

ساعت 16:30 
 
"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني خبر داد 3 کوهنورد تا کنون کشته شده‌اند و حدود 40 نفر زخمي در چادر امداد تحت درمان هستند. "عظيم "به نقل از "دکتر بهپور" گفت: "حال 5 نفرشان وخيم است." هوا همچنان ابري‌ است و بارش برف آغاز شده است. 
 
  
 
ساعت 14:30
 
"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني اعلام کرد متاسفانه 3 کوهنورد تا کنون کشته شده‌اند و حدود 30 نفر زخمي در کمپ اصلي مستقر هستند. "عظيم" در کنار "دکتر بهپور" به همراه ديگر پزشکان و کوهنوردان در حال رسيدگي و پانسمان مجروحان هستند. 
 
 
 
ساعت 12 ظهر به وقت نپال 
 
"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني خبر داد دقايقي پيش بهمن مهيب و گسترده‌اي از کوه "پوموري" فرو ريخت. در شرايطي اين اتفاق رخ داده است که منطقه را مه فرا گرفته و ديد کافي وجود نداشت. عظيم مي‍گويد:"در چادرم دراز کشيده بودم که با لرزش شديد زمين به سرعت از چادر بيرون آمدم. همه جا رو مه فرا گرفته بود. کوهنوردان ديگر هم از چادرهايشان بيرون آمدند و همگي به سفيدي اطراف خيره شده بوديم. پس از چند ثانيه همه منطقه را پودر ضخيمي از برف پوشاند! همگي در کمپ اصلي سالم هستيم و هنوز نميشه تشخيص داد اين اتفاق زلزله بوده يا بهمن!!" 
 
 
 
94/2/4
 
"عظيم قيچي‌ساز" طي تماس تلفني خبر داد امروز مراسم "پوجا" Puja در کمپ اصلي بر گزار شد و کوهنوردان از فردا تلاش خود را بر روي قلل "اورست" و "لوتسه" آغاز مي‌کنند. وي همچنين خاطرنشان کرد روز گذشته به همراه "دکتر عليرضا بهپور" براي هم‌هوايي به کمپ يک قله "پوموري" Pumori (به ارتفاع 5900 متر) صعود کرده‌اند. 
 
 
 94/1/27
 
"عظيم قيچي‌ساز" روز گذشته روستاي "پاکدينگ" را به مقصد روستاي "نامچه بازار" Namche Bazzar ترک کرده است. وي شب گذشته را در روستاي "نامچه بازار" سپري کرد و هم‌اکنون راهي روستاي "تنگبوچه" Tengboche شده است.


 94/1/25
 
"عظيم قيچي‌ساز" صبح امروز "کاتماندو" را ترک و به روستاي "لوکلا" Lukla عزيمت کرده است. همچنين او امروز پياده روي‌اش را به سمت کمپ اصلي آغاز کرده است. وي در حال حاضر در روستاي "پاکدينگ" Pakding مي‌باشد.

 
اخبار دريافتي از اورست و لوتسه عظيم قيچي‌ساز


اخبار دريافتي از اورست و لوتسه عظيم قيچي‌ساز

 

1394-02-05    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com