گزارش جستجو ، و امداد ونجات سه کوهنورد توسط اعضای کار گروه ایمنی ، جستجو و نجات استان آذربایجان شرقی در مسیر جنوبی دماوند مورخه 94.05.08

روز پنجشنبه  عصر، مورخه 94.05.08 ساعت 17.10 توسط کمپ یک که در بارگاه سوم مستقر بود خبری  از طرف فدراسیون کوهنوردی مبنی برمفقود شدن  سه کوهنورد در اطراف آبشار یخی دریافت نمودیم بلافاصله پس از آگاهی از صحت خبر دریافتی افرادی از کمپ دو ( در ارتفاع 4500 متری ) و کمپ سوم ( در ارتفاع 4800 متری ) در قالب یک تیم چهار نفره جستجو را آغاز نمودیم . ابتدا دره های اطراف آبشار یخی و خود آبشاریخی سپس دره کافر و اطراف مالاخوران و تا نزدیکی های دره یخار جستجو نمودیم متاسفانه اثری نیافتیم . ساعت 21.30  به کمپ سوم برگشتیم و پس از استراحت کوتاهی و برداشتن چند وسایل به جستجو ادامه دادیم در ساعت 21.45 که هوا کاملاً تاریک و فقط نور اندک ماه  بود ضمن جستجو، به اطراف نور لیزر می انداختیم که ناگهان متوجه نور ضعیفی در بالا ، سمت راست آبشار یخی دیده شد . به طرف نور حرکت نمودیم که حدود ساعت 22.15  یکی از آنها را ، سپس نفر دوم  را با فاصله کمی از آن و بعد از مدتی فرد سوم  را در حالی که به زمین افتاده بود و پای چپش پیچ خورده و گونه سمت راست به علت افتادن و برخورد با سنگ زخمی  بود پیدا نمودیم. بعد با تلاش بسیار زیاد به کمپ سوم انتقال دادیم که تا ساعت 1 بامداد طول کشید با چای داغ و  کمی خوراکی  تا حدودی به خودشان آمدند بعد به کمپ دوم که ساعت 1.30 بود انتقال یافتند و ساعت 2.30 نیمه شب به کمپ اول ( بارگاه سوم ) اتقال داده شدند و بلافاصله توسط پزشک تیم معاینه و مداوا گردیدند و بعد از انتقال به چادر خودشان تا صبح چندین نوبت توسط اعضای کمپ یک سرکشی می شدند و صبح پس از بهبودی  نسبی حال به طرف گوسفند سرا به راه افتادند.

1394-05-10    تاریخ خبر

بازگشت به ليست اخبار

Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.