گزارش صعود سراسری به قوچ گلی (کمال) سهند

در مورخ 12/11/86 در اولین روز گرامیداشت دهه مبارکه فجر بمناسبت بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صعود سراسری استانهای منطقه شمالغرب کشور به قله قوش گلی ( کمال ) سهند راس ساعت 8:30 صبح انجام گردید.
صعود به قله از دو جبهه یال غربی و یال شرقی انجام گردید و صعود کنندگان از یال غربی که بیش از 800 نفر از کوهنوردان بودند با رمز یا حسین (ع) یا حسین (ع) راس ساعت 12 قله را فتح نمودند.
صعود کنندگان از یال شرقی که حدود 300 نفر از کوهنوردان بودند نیم ساعت بعد از نفرات جبهه غربی بلحاظ سنگینی و پر برف بودن مسیر و با رمز یا مهدی ادرکنی به فتح قله اقدام نمودند.
تعدادی از کوهنوردان مراجعه کننده به منطقه حدود یکصد نفر تا نیمه های قله صعود کرده و به کمپ اصلی برگشتند.
تعداد بانوان شرکت کننده در این صعود حدود 200 نفر بودند.
جمع کل شرکت کنندگان در این صعود 1200 نفر بودند که از طریق 62 دستگاه مینی بوس و سی دستگاه سواری و خودروهای متفرقه از تبریز و شهرستانهای تابعه استان و همچنین از استانهای : مازندران – تهران – گیلان – آذربایجان شرقی – آذربایجان غربی – قزوین – زنجان – کردستان به منطقه کمپ اصلی منتقل شده بودند.
از نکات جاب توجه این صعود می توان به تعداد نفرات شرکت کننده اشاره کرد که در تمامی صعودهای سراسری در سطح استان و منطقه بی سابقه بود و همچنین حضور هیمالیا نوردان و اعضای تیم ملی در این صعود به شکل چشمگیری نمود پیدا کرده بود.
جوانترین شرکت کننده در این صعود 16 سال و پیرترین کوهنوردان شرکت کننده 2 نفر از پیشکسوتان با 75 سال سن بودند که در اول صف صعود حضور داشتند
از بانوان نیز بالاترین سن خانم 58 ساله بود که در صعود حضور داشت.
در ضمن هیچ حادثه ای در این صعود رخ نداد.
در نهایت از پشتیبانی کنندگان این صعود به ویژه اداره کل راه و ترابری استان و همچنین امداد گران هلال احمر - شرکت اتوبوسرانی – نیروی محترم انتظامی و گرو هها و هیئت کوهنوردی شرکت کننده در صعود تقدیر و تشکر بعمل میاید.

 

رئیس هیئت کوهنوردی استان
شامی نژاد

 

برای مشاهده سایز بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید

1386-11-12    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com