گزارش برنامه گشایش مسیر جدید در قله یپراخ

روز پنجشنبه ساعت 5 صبح در تاریخ 92/4/20 طبق برنامه در قالب یک تیم پنج نفره متشکل از سنگنوردان وکوهنوردان جوان تبریز برای گشایش مسیر جدید در قله ی یپراخ که یکی از قلل بالای 4000 متری مجاور کوه سبلان به حساب می اید به طرف مشکین شهر و شابیل براه افتادیم .

ساعت 10 صبح به منطقه شابیل رسیده و بعد از بستن کوله ها سوار لندور به محل مورد نظر یعنی مقابل گرده یپراق داغی رسیدیم از ماشین پیاده شده وکوله پشتی ها را به دوش گرفته و به راه افتادیم . بعد از کمی کوهپیمایی به محل کمپ رسیده و چادرها را بر پا کردیم . ساعت حدود 1 بعد از ظهر بود که با هم فکری دوستان شروع به صعود می کنیم بعد از 15 متر صعود اولین کارگاه مسیر را ایجاد کرده و طناب را برای صعود بقیه ی نفرات تیم ثابت میکنیم.
نفرات تیم به نوبت با استفاده از ابزارهای یک طرفه ی خود اقدام به صعود کردند مسیر صعود به صورت ابزار گزاری و تمام کارگاهها را با ابزارهای میانی مانند میخ ، فرند وشفت بصورت تمیز صعود کرده بعد از 8 طول گشایش به اواخر مسیر رسیدیم .در انتهای مسیر که منتهی به قله می شد به یک دیواره 40 متری کاملا صاف برخورد کردیم . با بررسی مسیر به این نتیجه رسیدیم که دیواره را با تراورس کردن به سمت راست دور زده و از مقابل یک آبشار کوچک عبورکرده و به پشت دیواره رسیدیم علیرغم اینکه این قسمت از مسیر نیز به یک دیواره ی 15 متری منتهی می شد با استفاده از تکنیکهای دولفری این قسمت را صعود کرده و مسیر را ادامه دادیم تا به حول و قوه الهی مسیررا در ساعت حدودا 7 بعداز ظهر به اتمام رسانیدیم.
لازم بذکر است که کل مسیربا کرامپون بصورت میکس صعود شدکه هدف از اینگونه صعود تمرین برای برنامه های فنی آینده می باشد و در آخر جا دارد از تمام نفراتی که در این برنامه شرکت داشتند یا به هر شکلی یاری نمودند تشکر و قدردانی نموده و دستشان را ببوسیم چراکه با کمک وهمراهی ایندوستان و غیرت و پایمردی وتجربه صعود کنندگان دست به دست هم داده و توانستند این صعود موفقیت آمیز رابه دست آورده مسیر را بنام شاخک نام گذاری کردیم.
اسامی نفرات تیم:

1392-04-30    تاریخ خبر

بازگشت به ليست اخبار

Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.