گزارش صعود بانوان استان آذربایجان شرقی به کمچی

 اين قله به ارتفاع 3347 متر از سطح دريا يكي از قلل زيبا و سرسبز كنار رودخانه مرزي ارس ميباشد و در گويش محلي به كمچي داغ شهرت دارد . كيامكي داغ در منطقه ارسباران و روي سلسله كوه قره داغ واقع شده و 220 كيلومتر طول و بين 30 تا 65 كيلومتر عرض دارد . اين سلسله جبال   از كوههاي آرارات در غرب شروع و تا كوههاي طالش در شرق منطقه آذربايجان ادامه دارد . دامنه هاي شمالي اين ناحيه پوشيده از جنگل و مراتع سرسبز بوده و دامنه هاي جنوبي آن را مراتع و چمنزارها تشكيل مي دهند كه ييلاق ايلات و عشاير جلگه مغان مي باشد . در شمال آن رود ارس كه پر آب ترين رودخانه در آذربايجان محسوب مي شود از كوههاي مين گول داغ ( هزار بركه ) كشور تركيه سرچشمه گرفته و پس از طي مسافتي حدود 460 كيلومتر مرز بين ايران و ارمنستان و جمهوري آذربايجان به درياي خزر مي ريزد . طول آن حدود 1072 كيلومتر بوده و از غرب به شرق جريان دارد .
صعود به كيامكي داغ معمولاً از روستاي داران از توابع علمدار – گرگر انجام ميگيرد . روستاي داران از 500 خانوار تشكيل شده و اهالي آن به دامپروري و كشاورزي و باغداري اشتغال داشته و عده اي نيز از گمرك جلفا امرار معاش مي كنند . 
از محصولات عمده كشاورزي آن مي توان زرد آلو ، سيب ، گردو و بادام را نام برد . اين منطقه جزو مناطق حفاظت شده محسوب مي شود و در آن انواع حيوانات از قبيل خرگوش ، روباه ، آهو و از پرندگان كبك و بلدرچين به چشم مي خورد .
 
گروه کوهنوردی بانوان استان آذربایجان شرقی  92/4/7ساعت30 : 6 صبح  تبریزرا به قصد صعود به قله کیامکی  ترک کردند  وتقریبا گروه بانوان ساعت 9:30   به پناهگاه  کمچی رسیدند  که با توکل برخدا  صعود را آغاز کردند
 
 
گزارش صعود بانوان استان آذربایجان شرقی به کمچی

این مسیر با شیب 24 درجه سخترین مسیر برای صعور میباشد  همه  همنوردان  که با آمادگی جسمانی فوق العاده  در برنامه  شرکت کرده بودند بدون وقفه ساعت 12:30 موفق به صعود شدند وتقریبا نیم ساعتی در جانپناه کمچی استراحت کردندوسپس به سمت پایین قله حرکت کردند وبعداز تقریبا 2 ساعت به پناهگاه کمچی رسیدند.
 
گزارش صعود بانوان استان آذربایجان شرقی به کمچی
 
سرپرست برنامه : خانم رحیمی
هماهنگ کننده برنامه :خانم آرازش
اعضای تیم صعود کننده : خانم ها حبیبی, برقی مهر , رحیمی  ,  پیوندی  , نوری , مختاری , دو خواهر اسکندری ها  , چینی فروش ,قهرمانی , یزدچی , رسولیان 
گزارش برنامه از : رسولیان

 

1392-05-02    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com