اخبار دريافتي از چوايو + تکمیلی

92/7/3   
 
 
"عظيم قيچي ساز" ساعت 11 صبح (به وقت محلي) کمپ اصلي را ترک کرد و پس از 6 ساعت کوهنوردي، ساعت 5 عصر به کمپ 2 (7100 متر) رسيد. وي قصد دارد در صورت مساعد بودن شرايط، امشب ساعت 12 به سوي قله چوايو حرکت کند. همچنين "قيچي ساز" خبر داد، 3 کوهنورد روس و 3 شرپا امروز موفق به صعود قله شدند که 2 تن از کوهنوردان روس با اسکي فرود آمدند.
 
September 25 Azim is at camp 2(7100m) and will go for the summit push tonight. He left the BC at 11 am and after 6 hours of climbing reached C2. Tonight if the weather is fine, he will start his summit push at midnight.
 

92/6/31   
 
 
عظیم قیچی ساز پس از آنکه در روز جمعه از کمپ اصلی به کمپ یک رفته و شب را نیز در آنجا گذرانده بود، در ساعت 09:30 صبح دیروز(به وقت محلی) در ادامه تلاشش در این صعود، ضمن جمع کردن چادر و همه وسايلش به وزن 20 کيلوگرم، به سمت کمپ 2 که در ارتفاع 7100 متری واقع شده حرکت نمود و پس از 4 ساعت و برفکوبی کامل مسیر به همراه همنوردانش، در ساعت 13:30 به کمپ 2 رسید.
وی شب را در کمپ 2 گذرانده و صبح امروز به کمپ اصلی بازگشته است.
قیچی ساز قصد دارد چند روزي را استراحت کند و منتظر هواي مساعد براي تلاش نهايي بماند. "عظيم" همه لوازمش را به کمپ 2 (7100 متر) منتقل کرده است و قصد دارد در تلاش نهايي مستقيماً از کمپ اصلي به کمپ 2 رفته و از کمپ 2 به سوي قله برود. اکثر کوهنوردان کمپ 3 را به ارتفاع 7400 متر هم برپا مي‌کنند و از کمپ 3 براي صعود قله تلاش مي‌کنند.
 

92/6/30   
 
"عظيم قيچي ساز" خبر داد، "شب گذشته را در کمپ 1 گذراندم. امروز ساعت 9:30 صبح (به وقت محلي) پس از جمع کردن چادر و همه وسايلم (20 کيلو) به سمت کمپ 2 (7100 متر) حرکت کردم. مسير دشواري نبود اما ناچار به برف کوبي همه مسير شديم و ساعت 1:30 به کمپ 3 رسيدم. شب را اينجا خواهم ماند و صبح فردا به کمپ اصلي برمي‌گردم."


92/6/29 
 
"عظيم قيچي ساز" طي تماسي خبر داد، "پس از حادثه بهمن، 2 روز بارش برف باعث شد در کمپ اصلي ماندگار شوم. اما امروز صبح با آسماني صاف و هوايي نسبتاً سرد روبرو شدم. قصد دارم ظهر به طرف کمپ 1 (6400 متر) بروم و شب را آنجا مانده سپس در صورت مساعد بودن شرايط فردا به سمت کمپ 2 (7100 متر) حرکت کنم. اميدوارم بتوانم دوره هم هوايي را در اين مرحله به پايان برسانم."
 
92/6/27
 
در سايت شخصي "فرران" (Ferran Latorre) -يکي از اعضا تيم چوايو- که ساعتي پيش به روز رساني شد مي‌خوانيم، "ديروز بهمني بين کمپ 1 و 2 فرو ريخت و سه نفر از چهار شرپايي را که در حال صعود بودند، مصدوم کرد. بارش سنگين برف در روزهاي اخير و باد دلايل اصلي اين حادثه بودند. بهمن بزرگي نبود اما قابل ملاحظه بود و حدود 100 متر عرض داشت.... يکي از شرپاها شديدا مصدوم شد (چندين بريدگي و کبودي در صورت و دست و پا). او ديروز به مرز و امروز با هليکوپتر به کاتماندو منتقل شد..."

92/6/26 - ساعت 18   
 
"عظيم قيچي ساز" خبر داد، حدود ساعت 12 ظهر امروز (به وقت محلي) شرپاهايي که بين کمپ 1 و کمپ 2 در حال ثابت گذاري مسير بودند دچار بهمن شدند. سه تن از شرپاها در اين حادثه صدمه ديدند و حال يکي از آنان وخيم است. وي با برانکارد به کمپ اصلي منتقل شد. حال ديگر نفرات مستقر در کمپ اصلي و کمپ1 مساعد است.

92/6/26   
 
 
اخبار دريافتي از چوايو

 
کمپ اصلي چوايو - چپ به راست: "عظيم قيچي ساز"، "آلکس باربر" از آمريکا، "بروس گيبنز" از استراليا، "گيا تورتلادز" از گرجستان، "مينگما" از نپال (سردار تيم و همچنين شرپا شخصي "بروس") و "فرناندو لاتوره" از اسپانيا.

92/6/24   
 
"عظيم قيچي ساز" راهي کمپ 1 شد. وي 7 صبح امروز پس از پايان مراسم پوجا، با کوله‌اي حاوي لوازم شخصي‌اش (15 کيلو) کمپ اصلي را ترک کرد و پس از 3 ساعت کوهپيمايي به کمپ 1 (6400 متر) رسيد. "عظيم" پس از برپايي چادرش و استراحتي 2 ساعته به کمپ اصلي بازگشت.
 

92/6/22   
 
"عظيم قيچي ساز" خبر داد، "امروز  پس از راهپيمايي 2 ساعته به کمپ اصلي چوايو (5650 متر) رسيدم. بالغ بر 14 تيم در کمپ به سر مي‌برند و تا جايي که مطلع شدم بعضي از تيم‌ها تا کمپ 1 بالا رفته‌اند. 2 تا 3 روز آينده مراسم "پوجا" (Puja) انجام خواهد شد. سپس راهي کمپ‌هاي بالا خواهم شد."
 
92/6/21 
 
"عظيم قيچي ساز" پس از 4 ساعت راهپيمايي ظهر امروز به محلي معروف به "کمپ مياني" (Middle Camp) به ارتفاع 5350 متر رسيد. وي فردا عازم کمپ اصلي قله چوايو خواهد شد.
 

92/6/18
 
"عظيم قيچي ساز" صبح امروز به همراه ديگر نفرات تيم روستا "تينگري" را ترک کرد و پس از 3 ساعت به محلي معروف به "کمپ اصلي چيني ها" (Chinese Base Camp) - انتهاي مسير ماشين رو - به ارتفاع 4900 متر رسيد. "قيچي ساز" گفت براي 2 تا 3 روز آينده در اين محل خواهد ماند.
 
 92/6/16   
 
"قيچي ساز" خبر داد: "امروز طبق معمول با ماشين به راه افتاديم و به گردنه مرتفع و زيباي "تنگلا" (Tongla pass) به ارتفاع 5100 متر رسيديم. بعد از اين گردنه ديگر مي شود قلل شيشاپانگما (8013 متر) و چوايو (8201 متر) را ديد. البته هنوز موفق به ديدن قله چوايو نشده ام. سراسر قله را ابر فرا گرفته است. حدود ساعت 12 به شهر کوچکي به نام "تينگري" (Tingri) به ارتفاع 4350 متر رسيديم. چيزي که برايم خيلي عجيب است، همه تابلوها در شهرها و جاده ها فقط و فقط به زبان چيني است! تمام خانه هاي تبتي و قديمي تخريب شده و از نو با سيمان و بتون ساخته شده اند. بر خلاف طبيعت، روستا ها هيچ حسي را منتقل نمي کنند. اينجا همه چيز چيني است!! امشب را در شهر "تينگري" خواهيم ماند."
 

92/6/15
 
"قيچي ساز" امروز به قصد هم هوايي به ارتفاعات "نيالام" (3800 متر) تا ارتفاع 4800 متر رفت. وي امشب را هم در "نيالام" سپري خواهد کرد. 

92/6/14
 
"عظيم قيچي ساز" اعلام کرد، وي به همراه ديگر نفرات تيم امروز ساعت 8 صبح به مرز رسيدند و بعد از 1 ساعت انتظار در صف طولاني ماشين هايي که همگي به مقصد تبت مي رفتند، از روي پل مرتفعي که معروف است به "پل دوستي" عبور کردند و وارد خاک تبت شدند. آنان عصر امروز به شهر کوچک "نيالام" (Nyalam) خواهند رسيد و شب را در مسافرخانه اي سپري خواهند کرد. 

92/6/13   

"عظيم قيچي ساز" طي تماس تلفني گفت:
 
"ساعت 6 صبح امروز به همراه ديگر اعضا تيم در زير بارش باران با اتوبوس از کاتماندو به طرف مرز تبت حرکت کردم در جاده اي کوهستاني که چندين قسمت آن به علت ريزش کوه بر اثر بارش زياد و رانش زمين مسدود شده بود. به ناچار توقف هاي طولاني در مسير داشتيم. همين امر باعث شد به موقع به مرز نرسيم.
 
ساعت 4 بعد از ظهر به روستايي زيبا به نام کداري "Kodari" رسيديم. امشب را در مسافرخانه اي خواهيم ماند و فردا صبح به اميد خدا از مرز عبور خواهيم کرد و همچنان باران مي بارد!"

92/6/12   
 
 عظيم قيچي ساز بامداد 10 شهريور تهران را ترک کرده و عصر همان روز به کاتماندو رسيد. وي روز گذشته را (12 شهريور) به تهيه کسري مواد غذايي مورد نياز براي سفر به تبت و ديدار دوستان گذراند.
عظيم قيچي ساز امروز با شرکت طرف قرارداد (َAsian Trek) و همچنين اعضا تيم ملاقات کرد. تيم چوايو متشکل از 5 نفر از کشورهاي استراليا، اسپانيا، گرجستان، آمريکا و ايران است. قيچي ساز قصد دارد در صورت اخذ ويزا (عصر امروز مشخص خواهد شد) فردا (13 شهريور) به همراه تيم به سمت مرز تبت حرکت کند.

1392-06-30    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com