گزارشی از سفر سنگ پتزل ۲۰۱۴

 شرکت تولید لوازم کوهنوردی پتزل هر ساله به برگزاری سفرسنگ در یک منطقه‌ی دنیا می‌پردازد که این برنامه‌ها با استقبال سنگنوردان خوب از اطراف دنیا روبه‌رو می‌شود. امسال این شرکت برای اولین بار سفر سنگ خود را در چند کشور برگزار خواهد کرد و کاروانی شامل سنگنوردان برتر دنیا در این کشورها سنگنوردی خواهند کرد. این کاروان از کشور رومانی فعالیت خود را آغاز کرده و سپس به کشور بلغارستان، مغدونیه، یونان و در نهایت به ترکیه خواهد رسید.

امسال در ابتدا ۳ ورزشکار کشورمان آقای آرتیمس فرشاد یگانه، خانم پروین جهانبخش و آقای امیرحمزه پورشفیع و سپس آقایان کسری روحانی و  میلاد بابالیان که با حمایت شرکت بازرگانی کوه ویسی راهی سفر سنگ پتزل ۲۰۱۴ شده‌اند؛ هم اکنون در ترکیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

تلاش‌های ورزشکاران در کشور بلغارستان به علت آب و هوای نامساعد با وقفه و احیانا تغییر برنامه روبه‌رو شد. در این کشور صعود‌های فراوانی بر روی مسیرهای مختلفی تا درجه‌ی ۹a+ انجام شد. طبق برنامه در برخی از روز‌ها تعدادی از سنگنوردان شاخص از جمله Chris Sharma، Arnaud Petit و Sam Baigee به ارائه‌ی فعالیت‌های خود می‌پرداختند.

ایشان در سفر کوتاهی به فرانسه در منطقه‌ی  فونتین بلو نیز به صعود چندین مسیر بلدر پرداختند و سپس به کاروان اعزامی در کشور یونان ملحق شدند. در کشور یونان مسیر‌ها از تنوع حیرت انگیزی برخوردار بوده است که موجب خرسندی سنگنوردان از صعود در این منطقه شده بود. پس از یونان ورزشکاران کشورمان به ترکیه رهسپار شدند و هم اکنون در کنار سنگنوردان بزرگ دنیا در حال صعود بلدرهایی نه چندان آسان هستند. برای این عزیزان آرزوی موفقیت داریم٠ 

گزارش ارسالی از: آرتیمس فرشاد یگانه مسول بخش طراحی کارگروه صعودهای ورزشی

1393-07-19    تاریخ خبر



بازگشت به ليست اخبار

 
Links ContactUs AboutUs Register News Home
2006 Copyright Tabrizmount. All rights reserved.
Design by :  www.azarfakhim.com   Hosted by: www.programinghost.com